Lang geleden - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu Lang geleden - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu

Lang geleden

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 September 2012 | Verenigde Staten, Columbus

Hoi allemaal en sorry dat het zo lang duurde!

Inmiddels is het alweer een maand geleden dat ik mijn laatste reisverslag heb geschreven. Ik heb inmiddels alweer een week of vier college. Dat bevalt best goed! Ik volg vijf vakken, namelijk de volgende: Personal Leadership & Team Effectiveness, Organizational Behavior & Human Resources, Consumer Behavior, Introduction to Psychology en Organizational Communication. Gelukkig bevallen alle vakken me goed, ik vind ze allemaal interessant! Het is wel wennen aan het systeem hier.. Veel college, participeren in de les, veel lezen, veel huiswerk en veel toetsen! In Rotterdam is het toch allemaal wat zelfstandiger. Qua niveau is het echter goed te doen en hard werken wordt hier beloond.. Als je doet wat er van je gevraagd wordt is de kans groot dat je een A krijgt (het hoogst haalbare 'cijfer' hier). Heb mijn eerste toets ook al gemaakt en dat niveau was om te lachen, heb nog nooit zo'n makkelijke toets gemaakt!

Naast school doe ik natuurlijk zoveel mogelijk leuke dingen! Het eerste weekend heb ik meteen mijn eerste Amerikaanse college party meegemaakt en ja.. Net als in de film! De dag erna heb ik geluncht met mijn 'buddy', die ik toegewezen had gekregen van de business school, en een aantal van haar vrienden. Was heel gezellig en daarna hebben ze me met de auto nog wat meer van Columbus laten zien. De dagen daarna nog wat formaliteiten als introducties en een gezondheidsscreening gedaan tot woensdag de eerste collegedag aanbrak.. Zoals ik al zei bevalt het goed hier qua opleiding, alleen is het gewoon veel werk. De meeste leuke dingen doe ik (net als veel mensen hier) dan ook in het weekend!

De daarop volgende weekenden heb ik dan ook veel leuke dingen gedaan! Zo was ik bij de kick-off van het American football seizoen, waar ze alle nieuwe studenten de tradities aanleerden.. Ook mochten we de marching band bewonderen die écht geweldig is. Ik heb al een aantal keer geprobeerd om een filmpje op facebook te uploaden, maar facebook werkt niet mee.. Dus daarom hierbij een link naar youtube zodat jullie toch kunnen zien hoe goed ze zijn! http://www.youtube.com/watch?v=WdWolVsKlAI

Ook ben ik inmiddels al getuige geweest van een American football wedstrijd tegen Miami. Echt indrukwekkend, in dat gigantische stadium en iedereen in het rood! Ook de marching band was weer aanwezig en halverwege de wedstrijd traden ze nog een keer op, het thema was Beachboys.. Weer zo indrukwekkend! Zie dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=jrDNprWcwSA. Het spel zelf was ook leuk om te zien, maar moeilijk om te volgen.. Ingewikkelde regels die wij als voetballand niet gewend zijn! Toch was het erg leuk om te zien aangezien we Miami dik hebben ingemaakt! In totaal duurde de wedstrijd wel erg lang, zo'n 3,5 à 4 uur. Maar toch een hele toffe ervaring!

Dat zelfde weekend werd ik helaas ook meteen ziek, maar na een dagje intensief overgeven was dat gelukkig ook weer verdwenen. Verder ben ik natuurlijk ook een aantal keer gaan stappen, wat ook erg leuk was. Ze dansen hier wel een beetje raar, waardoor ik (en mijn mede-Europeanen) soms een beetje vreemd worden aangekeken maar daar kunnen we alleen maar om lachen! Ook lopen ze hier zo'n 5 jaar achter qua dance/house muziek dus dat is ook wel grappig om te horen. DJ Tiësto is hier helemaal hip en van Avicii hebben ze nog nooit gehoord.. Ook ben ik al een middagje gaan shoppen in een heel groot winkelcentrum en ook dat beviel me best goed ;) Verder vergeet ik vast nog heel veel leuke dingen te vertellen, maar dit waren denk ik wel zo'n beetje de belangrijkste punten!

Voor de komende weken staat er ook weer heel veel leuks in de planning. Komend weekend ben ik natuurlijk jarig, wat ik van plan ben uitvoerig te vieren. Het weekend daarop ga ik een weekend weg naar Cedar Point, ook wel "Rollercoaster Capital of the World".. Daar hebben ze echt de hoogste, snelste en gekste achtbanen die je kan bedenken! De dag erna gaan we waarschijnlijk een van de grote meren bovenin de VS bezoeken. Twee weken daarna staat er weer een weekendje Chicago in de planning, dus ik vermaak me wel ;)

Ik ga nu weer aan de slag en zal beloven voortaan iets vaker een update voor jullie te schrijven! Foto's zijn overigens op facebook te bewonderen, dat is wat makkelijker met uploaden. Groetjes!

  • 18 September 2012 - 16:13

    Ans Geerts:

    Lieke, ik zie dat je het geweldig naar je zin hebt. Geniet ervan!!

    Groetjes Ans Geerts.

  • 18 September 2012 - 16:14

    Toon En Adrie Meeuwsen Of Opa EnOma Meeuwsen:

    Allereerst Gefeliciteert met je verjaardag .Nog heeel veel jaren in goede gezondheid Lieke en een dikke Kus van Opa en Oma .Het gaat allemaal prima met jou daar .Blij om dat te horen .Vooral de Colleges die je volgt liggen je goed .Steek er het beste van op voor de toekomst. Zo te zien zul je niet van eenzaamheid omkomen. Opa en Oma wensen je het allerbeste toe en tot het volgede bericht Groetjes.....

  • 18 September 2012 - 18:48

    Netty:

    Zo te lezen loopt alles op rolletjes. Veel plezier en geniet ervan.
    Alvast een fijne verjaardag, wij zullen er ook eentje op jou drinken (of hadden we dat al gedaan)

    groetjes Netty

  • 20 September 2012 - 21:39

    Corry De Wit:

    Vanmiddag heb ik jouw foto's gezien bij John op Facebook. Heel leuk! Fijn dat het zo goed met je gaat.
    Nog een fijne verjaardag en Gefeliciteerd!! Nog een leuke en leerzame tijd verder in Amerika! Groetjes van familie de Wit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

14 augustus is het zover.. Dan vertrek ik voor dik vier maanden naar de VS! In Columbus, Ohio zal ik gaan studeren aan de Ohio State University. Achteraf volgt er nog een reisje naar New York en wie weet wat er tussendoor allemaal nog voor reisjes plaats zullen vinden!

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 5537

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 20 December 2012

Studeren in Columbus, Ohio

Landen bezocht: