De eerste indruk - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu De eerste indruk - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu

De eerste indruk

Blijf op de hoogte en volg Lieke

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Columbus

Hi allemaal!

Zoals jullie misschien wel weten ben ik inmiddels een paar dagen in de USA. De reis verliep tot aan Chicago erg goed, ik zat in het vliegtuig zelfs naast een meisje dat ook in Columbus woont dus dat was wel erg toevallig! Eenmaal in Chicago aangekomen moest ik uiteraard door de paspoortcontrole heen.. Dat klinkt makkelijker dan het in werkelijkheid was. Er stond een extreem lange rij, waar ik 2 uur in heb gestaan. Mijn overstaptijd was echter maar 2 uur en drie kwartier.. Dus ik was (samen met vele anderen in de rij) aan het stressen dat ik mijn volgende vlucht niet zou halen. Toen ik aan een vliegveldmedewerkster vroeg of ze iets voor me konden doen was het antwoord dat iemand na de paspoortcontrole wel zou helpen met het boeken van een nieuwe vlucht.. Niet helemaal wat ik wilde horen. Uiteindelijk heb ik na hard rennen de vlucht net gehaald en stond ik een uur later weer veilig op de grond in Columbus. Toen deed zich het volgende probleempje voor, mijn koffer was niet aangekomen. Gelukkig kon de man in het kantoor van American Airlines zien dat hij nog in Chicago was. De koffer zou met de volgende vlucht naar Columbus komen en vervolgens bij mij thuisbezorgd worden.. Gelukkig gebeurde dat ook en had ik de dag erna mijn koffer!

Hierna werd ik opgehaald en naar mijn kamer gebracht. De kamer is prima en hoewel het wennen zal zijn om mijn slaapkamer te delen met drie meisjes en de badkamer en woonkamer te delen met 11(!) meisjes, wordt het vast ook erg gezellig! De huisgenootjes die ik tot nu toe heb ontmoet zijn in ieder geval erg aardig. Hoewel mijn woning niet erg groot is, is alles hier verder echt ENORM. De campus is ongelofelijk groot, een heel dorp op zich. Vijf zwembaden, 1000 verenigingen, een vliegveld.. Ook krijg je overal enorm veel eten en gerust een liter cola erbij. Zelfs de shampoo komt in literflessen! Ook kan je hier de gekste vakken volgen. Dansen is een vak, maar 'bier en wijn' ook en zelfs skydiven is een vak. De Amerikanen kleden zich (naar mijn mening) ook wel heel raar. Het is hier gebruikelijk om overdag gewoon een sportbroekje en een wijd t-shirt te dragen, met een paar sportschoenen erbij. Zowel de vrouwen als de mannen doen dat. Ze kleden zich alleen normaal aan voor evenementen en feestjes etc. Als ik er hier bij wil horen mag ik mijn garderobe dus nog wel behoorlijk aanpassen!

Naast mezelf verbazen over alles wat ik net heb verteld, heb ik de eerste dagen natuurlijk ook nog het een en ander gedaan. Ik heb vooral al veel oriëntatiesessies meegemaakt voor internationale studenten. Daar heb ik ook al veel mensen ontmoet, waaronder één Nederlander en vooral héél erg veel Chinezen. Verder heb ik de nodige dingen gekocht bij Target (een gigantische supermarkt/warenhuis) en heb ik ook een Amerikaanse telefoon geregeld. Ook ben ik met mijn huisgenootjes naar de bioscoop geweest om 'The Dark Knight Rises' te zien. Vandaag krijg ik als het goed is een complete tour over de campus en vanavond is er een welcome party voor de internationale studenten. Ik verveel me dus zeker niet! Volgende week woensdag start school, dus dan kan het echt gaan beginnen. Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn! Meer hierover in mijn volgende verslag..

Bye!

  • 17 Augustus 2012 - 19:21

    Danielle:

    Hoi lieke!!

    Goed om te lezen dat je bent aangekomen! En je hoort vaker dat koffers iets later komen maar gelukkig dat ze hem netjes komen afgeven.
    Wat betreft de trend in Amerika wegtik niet zeker of je die moet overnemen haha, maar wel gemakkelijke outfit moet ik zeggen dat broekje met shirt!! Als je dan een keer niet weet wat je aan moet... Hahaha

    Geniet ervan en we blijven je verhalen volgen!!

    Liefs Danielle en Ralph

  • 17 Augustus 2012 - 20:38

    Marit Geerts:

    Hee Lieke!

    Fijn dat je heelhuids bent aangekomen! En goed om te lezen dat je al wat mensen hebt ontmoet en dingen op het programma hebt staan! Klinkt goed allemaal!!
    Zal vast wel wennen zijn met zoveel meiden in een huis.. Maar goed, ben je in elk geval niet alleen! En een beetje kippenhok is wel gezellig, toch?
    Ben benieuwd hoe school gaat zijn.. Zal wel heel anders zijn dan hier in NL!

    Geniet ervan!
    Liefs Marit

  • 17 Augustus 2012 - 22:14

    Carla En Ben :

    Wat je gaat meemaken zal je je hele leven blijven herrinneren en aan terugdenken. Reken daar maar op. je zal er je hele leven profijt van hebben. Mooi om te zien dat je je kansen pakt. Je pap en mam missen je maar zijn zoals je waarschijnlijk wel weet hartstikke trots dat je dit doet. Alle mensen die je gaat ontmoeten zoals de "gekke "Amerikanen, de beleefde aziaten en alle ander bijzondere mensen uit volgens mij de hele wereld. Je kennende ga je ontzettende je best doen maar ga vooral ook genieten dan komt de rest vanzelf. Het is wel heel leuk om het "thuisfront"goed op de hoogte te houden van je belevenissen. Dat voegt nog iets toe aan je avontuur.
    Veel geluk, wijsheid en plezier.
    Carla en Ben vanuit het Brabantse Goirle.

  • 18 Augustus 2012 - 13:04

    Karen:

    Hi Lieke,

    Leuk om dit zo te horen! En ja inderdaad die kledingkeuze is baggy en er wordt niet veel over nagedacht. Ik ken het... Zo zouden wij waarschijnlijk niet eens over straat gaan haha.
    Gelukkig was je koffer redelijk snel weer daar!
    Succes met de introducties en woensdag met je eerste lessen!

    You'll be fine!

    Karen

  • 26 Augustus 2012 - 14:49

    Riet:

    Hoi Lieke,

    Fijn dat de eerste indrukken goed zijn.
    Ga vooral genieten van je tijd daar en wij gaan je zeer zeker volgen via deze site.

    Succes woensdag!

    Gr. De Buijsjes

  • 27 Augustus 2012 - 08:43

    Opa En Oma Meeuwsen UIt Alophen Nb Nederland :

    Beste Lieke Wij zijn erg trots dat je zoiets durft te ondernemen . Het gaat op een paar stubbelingen na heel goed met je .Opa en Oma Meeuwsen wensen je veel sucses toe. Wij gaan jou volgen in wat jij allemaal presteerd daar.Groetjes van Opa en Oma . Meeuwsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

14 augustus is het zover.. Dan vertrek ik voor dik vier maanden naar de VS! In Columbus, Ohio zal ik gaan studeren aan de Ohio State University. Achteraf volgt er nog een reisje naar New York en wie weet wat er tussendoor allemaal nog voor reisjes plaats zullen vinden!

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 5540

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 20 December 2012

Studeren in Columbus, Ohio

Landen bezocht: