Thanksgiving, New York City & weer naar huis - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu Thanksgiving, New York City & weer naar huis - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Lieke Gorp - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, New York City & weer naar huis

Blijf op de hoogte en volg Lieke

15 December 2012 | Verenigde Staten, Columbus

Alweer een late update! Maar dat heeft een goede reden; ik was druk aan de studie. Gelukkig zijn de tentamens nu voorbij, maar laat ik verder gaan met vertellen waar ik gebleven was. De laatste keer vertelde ik dat ik de Mirror Lake Jump had gedaan, en daarna vertrok ik met mijn huisgenootje Ellie naar Massachusetts voor Thanksgiving. Dit was nogal een eindje rijden (uurtje of 14), maar het was het zeker waard. Ellie’s moeder en zusjes vierden het in Connecticut dus nadat we hun daar af hadden gezet reden Ellie en ik door naar Massachusetts. Wij vierden Thanksgiving bij haar vader en opa.

Thanksgiving was de dag nadat we aankwamen en op de dag zelf reden we naar de rest van haar familie in New Hampshire om het met z’n allen te vieren. De dag zelf was precies zoals ik verwacht had. Héél veel eten, dikke kalkoenen en gezelligheid met de familie. Een beetje zoals kerst in Nederland, alleen is dat zonder de kalkoenen! Het was wel echt leuk om een keertje mee te maken, zo’n typisch Amerikaanse feestdag. ’s Avonds reden we weer naar huis en de dag erna was het tijd om een bezoekje te brengen aan Boston. Boston is echt een hele mooie stad! Alles was al mooi versierd met lampjes en andere kerstdecoraties, dus dat was extra leuk. In Boston hebben we gegeten bij het oudste restaurant dat nog werkzaam is in de Verenigde Staten en verder hebben we vooral veel rondgelopen en historische monumenten bekeken.

De dag daarna vond DE grote (American football) wedstrijd plaats; Ohio State tegen Michigan. Als echte OSU studenten hebben we die wedstrijd natuurlijk gevolgd op tv en het was héél spannend maar.. Uiteindelijk hebben we gewonnen! Ohio State heeft alle wedstijden gewonnen dit seizoen, dus dat was wel feest. Jammer genoeg moesten wij dat missen, aangezien wij een stukje verderop in de VS waren. Na de wedstrijd zijn we weer huiswaarts gereden, met een tussenstop in Connecticut bij Ellie’s moeder en zusjes. Na een pauze met lekker eten en karaoke reden we weer naar huis. Het was weer een ontzettend lange rit, maar zoals ik al zei was het de autorit dubbel en dwars waard.

Vanaf die tijd heb ik helaas voornamelijk gestudeerd voor mijn tentamens. Tussendoor nog wel een verlaat Thanksgiving diner gehad bij de host family van een huisgenootje, een lunch met de directeur van de universiteit, gaan schaatsen, en een feestje hier en daar. Ook een (mislukte) poging gedaan om eindelijk de Columbus Zoo te bezoeken, maar er stond helaas een file van zo’n 8 km voor de ingang.. Daar hadden we niet zoveel zin in dus zijn we maar omgekeerd. Verder was het vooral leren, leren, en leren. En essays schrijven. Gelukkig heb ik alles met mooie punten weten af te ronden! Een “A” voor 3 vakken en een “A-“ voor 2 andere vakken.

Toen de tentamens eindelijk voorbij waren werd het tijd om afscheid van iedereen te nemen. Ik had nog een paar dagen en in die dagen waren er een aantal afscheidsfeestjes en diners. Hoewel het best lekker is om weer naar huis te gaan, was het afscheid nemen toch echt niet leuk. Ik heb veel goede vrienden gemaakt tijdens mijn verblijf hier, dus dan is afscheid nemen natuurlijk nooit leuk. Hopelijk zie ik ze ooit nog terug! Momenteel zit ik op het vliegveld, onderweg naar New York. Ik heb vandaag al behoorlijk wat pech gehad aangezien mijn vlucht was geannuleerd, maar gelukkig kan ik met de volgende vlucht mee. Die komt wel aan op een ander vliegveld, maar dat komt uiteindelijk wel goed.

Nu dus nog twee uurtjes wachten en dan gaat m’n vliegtuig. Op naar New York! Ik heb er heel veel zin in en heb ook al een hele planning met activiteiten gemaakt. Én ik zie natuurlijk eindelijk Jon weer. Dit was mijn laatste verslagje vanuit de VS, de volgende en laatste zal weer vanuit ons kleine kikkerlandje worden geschreven. Tot snel!

  • 15 December 2012 - 17:43

    Tante Riet:

    Hoi Lieke,

    Nog een paar hele leuke dagen toegewenst in New York en we zien je weer snel in Nederland.
    Een hele goede reis naar huis.

    Vele groetjes,
    De Buijsjes.

  • 15 December 2012 - 18:50

    Tineke:

    Jee Lieke.... wat is dat snel gegaan zeg!! Bedankt voor al je leuke reisverslagen en ontzettend veel plezier samen met Jon in New York! Geniet van elkaar!!
    xxx Tineke

  • 15 December 2012 - 21:47

    Toon Meeuwsen Alphen Nb Holland.:

    Hoi Lieke . Blij nog iets van je te horen voor je weer thuis b bent.Je hebt goed je best gedaan wat de school betreft , en dat was toch het voornaamste he.Geniet nog een paar dagen samen met Jon.Wij wensen je nog een goede thuisreis , en tot ziens in Nederland . Opa en Oma Meeuwsen.

  • 18 December 2012 - 07:57

    Netty:

    Lieke,

    Leuk om je verslagen te lezen, weten wij ook een beetje hoe het er daar aan toe gaat.
    Veel plezier in New York, is ook echt leuk.

    gr. Netty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lieke

14 augustus is het zover.. Dan vertrek ik voor dik vier maanden naar de VS! In Columbus, Ohio zal ik gaan studeren aan de Ohio State University. Achteraf volgt er nog een reisje naar New York en wie weet wat er tussendoor allemaal nog voor reisjes plaats zullen vinden!

Actief sinds 19 Juni 2012
Verslag gelezen: 1791
Totaal aantal bezoekers 5516

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2012 - 20 December 2012

Studeren in Columbus, Ohio

Landen bezocht: